Google Ads

http://googleads.g.doubleclick.net/pagead/ads?ad_type=video&client=ca-video-pub-4968145218643279&videoad_start_delay=0&description_url=http%3A%2F%2Fwww.google.com&max_ad_duration=4

Sunday, September 8, 2019

Janganlah kamu marah



                           *بِسْمِ  ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَـنِ ٱلرَّحِيم*

  *اَللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ*

┏🌹🌹🌹━━━━━━━━━━━━┓
      *ﺍﻟﻠّٰﻪﷻ T A Z K I R A H   H A T I مُحَمَّدٍﷺ*
┗━━━━━━━━━━━━🌺🌺🌺┛

Ulama berkata:
☀️   "Siapa yang berpagi pagi dalam keadaan suka marah marah adalah golongan manusia yang tidak berpuas hati dengan takdir Allah SWT"

☀️   Adakala Allah beri ujian dipagi begini sebagai kafarrah untuk menghapuskan dosa-dosa kita yang kita lakukan pada malam sebelumnya.

☀️   Tapi sesetengah kita tidak sedar, terkadang pagi pagi lagi sudah marah marah dan merosakkan kebahagiaan pagi kita sedang Allah datangkan ujian di pagi hari untuk menghapus dosa yang tersisa.

☀️   Biasa kita lihat di sekitar kita, ada orang marah marah anaknya di pagi hari kerana sebab-sebab kecil. Dan ada juga yang marah akan suami atau isterinya kerana perkara yang keci juga.

☀️   Pagi-pagi lagi sudah tidak berpuas hati dengan suami/isteri/anak-anak sampai terjadinya leteran dan marah-marah.

☀️   Marah marah lagi bila tersangkut dalam traffic jam atau kelewatan.

☀️   Ada juga manusia yang  pamerkan wajah cuka dan 'bad mood' dan suka marah-marah pekerja bawahan mereka diatas sebab kecil yang hanya layak ditegur saja.

☀️   Ulama menyebut, manusia sebegini adalah dalam golongan manusia yang hati kecilnya tidak dapat menerima atau tidak berpuas hati dengan takdir Allah kepadanya.

☀️   Kita tidak sedar kesan marah marah kita itu. Selalunya kita akui kita redha, tapi hakikatnya akhlak kita mempamerkan hal yang berlainan. Perangai yang kita tunjuk yang sebaliknya.

☀️   Begitulah kita. Tanpa ingat Allah menatijahkan hati kita tidak akan berpuas hati dengan Allah.

☀️   Moga menfaat pagi ini untuk kita renungi diri kita yang lemah ini.

والله تعالى اعلم بالصواب ...

*_Mudah2an Kita Semua Tergolong Didalam Golongan Orang-Orang Yang DiRahmati Dan DiBerkati Serta Dikasihi Allah SWT Disamping Orang-Orang Yang Kita Sayang_*

No comments: